Interrailen Portugal 2017

Zoals jullie in de vlogs en op Instagram waarschijnlijk wel gezien hebben waren Sophie en ik in juli een weekje naar Portugal. En omdat ik weet dat niet iedereen even dol is op vlogs en sommige mensen het veel liever lezen met foto's, leek het mij ook een leuk idee om er over te vertellen op mijn blog met natuurlijk alle bijbehorende foto's, plekjes waar we geweest zijn en onze slaapplekken!

Afbeeldingsresultaat voor lissabon porto faro lagos

Dinsdag 4 juli vlogen we vanaf Schiphol naar de luchthaven in Porto. We vlogen met Transavia en de vlucht vertrok om 6.20 dus we mochten lekker vroeg ons bed uit. We waren geland om 08.00 's ochtends en namen toen de metro naar het centrum, wat zo'n 30 à 40 minuutjes duurde. Het plan was om eerst nog lekker door Porto te lopen en vervolgens hadden we de trein vanaf Porto Campanha (het treinstation in Porto) naar Lisbon Oriënte. De trein ging om 12.52 dus we hebben nog wel wat tijd gehad om door Porto te rennen om toch zo veel mogelijk te zien. Rond 15.52 kwamen we aan in Lissabon. (Je moet de trein wel reserveren maar dat kan pas als je in Portugal zelf bent, online reserveren is helaas niet mogelijk!!)

We verbleven in Lissabon bij een Airbnb (wat overigens mijn eerste keer met Airbnb was). Het waren echt de liefste mensen ooit en ze kwamen ons ophalen bij het metrostation die het meest in de buurt was van hun huis. Onze kamer was top en de plek was ook prima! (Voor een beter beeld van de kamer enzo kun je beter even de vlog kijken: Treintjes en Wandelen | Portugal Dag 1 | Vlog 13). Ik kan jullie deze airbnb zeker aanraden als je een citytrip naar Lissabon wil maken!  's Avonds gingen we nog even de stad in en heb toen meteen wat items bij Brandy Melville gekocht!

Vervolgens hebben we van 4 juli tot 7 juli hard de toerist gespeeld. We hebben heerlijk een ochtend ontbeten bij een bakkerijtje waar ze heel veel glutenvrije dingen hadden, de twee dingen op de bovenste foto waren dan ook glutenvrij en echt ontzettend lekker! We hebben nog een uitstapje gemaakt naar Sintra (ZEKER EEN AANRADER HOLY) en we zijn nog naar de wijk Bèlem, waar je in 8 minuutjes bent met de trein. Het openbaar vervoer is trouwens echt goedkoop, dus daar hoef je je niet druk om te maken!

De vlogs:

7 juli was het dan tijd om van Lissabon naar Lagos te gaan. We hadden de trein om 10.02 vanaf Lisbon Oriënte en we gingen eerst naar Tunes waar we om 13.00 ongeveer aankwamen. Vanaf daar moesten we overstappen op de trein naar Lagos waar we rond 14.30 aankwamen. We zouden weer in een Airbnb slapen, maar dit keer ging het mis. We hebben de verhuurder zo'n 100 keer proberen te bereiken maar hij nam steeds maar niet op en reageerde niet. Na zo'n 2,5 uur gewacht te hebben gingen we toch maar Airbnb eens bellen want hier klopte iets niet. Uiteindelijk werd onze airbnb geannuleerd en kregen we ons geld terug. Maar we moesten wel opzoek naar een nieuwe slaapplek! Hierboven zie je het visitekaartje van het hotel waar we uiteindelijk gebleven waren, wat echt stukken beter was dan die Airbnb, maar het is toch iets waar je niet op zit te wachten. 's Avonds hadden we heerlijk een pizza gegeten (ik had natuurlijk een glutenvrije) en gingen we nog even op avontuur.

In Lagos hebben we ons vooral vermaakt met deze onwaarschijnlijk mooie uitzichten. We zijn lang Praia da Batata, Praia do Pinhao, Praia Dona Ana, Praia do Camilo en Farol da Ponta da Piedade geweest. We hebben dit allemaal lopend gedaan dus dat kan zonder problemen. Terug gingen we wel met zo'n geestig treintje wat eigenlijk gewoon een soort busje is. We hebben in Lagos trouwens ook nog kaartjes voor het concert van Ed Sheeran weten te bemachtigen dus we waren een en al gelukkig. Als ik je iets kan aanraden dan is het wel Lagos! Vervolgens namen we 9 juli rond 13.10 de trein richting Faro. We hebben dus twee nachtjes in Lagos geslapen.

Faro, het was wel leuk, maar zeker niet echt heel bijzonder. Natuurlijk is het wel leuk als je naar het enorme natuurreservaat gaat en naar de eilandjes maar wij hadden niet zo veel zin om daar nog veel geld aan uit te geven aangezien we al genoeg geld uitgegeven hadden. We sliepen in B&B Sunlight House, waar het vet chill was. Sophie had ook nog een mega crêpe met pure chocola en aardbeien. We gingen weer in zo'n treintje, maar ook dat was niet echt bijzonder. Ik heb wel echt heerlijk gegeten bij WOODS: Rua Conselheiro Bívar 26. De 10e gingen we met de bus om 16.00 of iets wat op die tijd lijkt naar een hotel dichtbij het vliegveld, dat ging niet helemaal soepel want we stapte een halte te laat uit, waardoor we lekker langs de weg mochten lopen (maar dat is daar schijnbaar normaal want doen heel wat mensen). We vlogen dinsdag ochtend uiteindelijk om 6.35 terug naar Eindhoven met Ryanair voor €23 of iets!

Als treinticket hadden we trouwens een Interrail one country pas voor 3 dagen. We konden dus 3 dagen onbeperkt gebruik maken van treinen en volgens mij zelfs ook de boot! We hadden het gekocht in de sale dus het was €50pp en het is zeker aan te raden als je bijvoorbeeld een weekje naar Portugal wil! Zo kun je meerdere steden bezoeken voor een hele fijne prijs!

Ben jij wel eens in Portugal geweest?