Brighton 2016

Velen van jullie zullen waarschijnlijk wel weten dat ik eind februari een weekend (3 dagen) naar Brighton ben geweest ( ik heb het ook gevlogd) Ik wilde er ook graag nog een artikel over maken, zoals ik altijd doe als ik in een plek in het buitenland geweest ben! Ik was van vrijdag 26 tot zondag 28 februari in Brighton, Engeland en ik heb echt een super tijd gehad! Kijk je snel mee naar alles wat we gedaan hebben?

We vlogen vrijdag om 7 uur vanaf Schiphol naar Londen Gatwick met Easy Jet. Alles verliep heel soepeltjes en voor dat wij het wisten stonden we alweer in het mooie Engeland. Vanaf Londen Gatwick namen we de trein naar Brighton, wat ongeveer zo'n 30 minuutjes duurt. Het viel ons in eerste instantie al op dat de treinen daar veel harder reden dan hier (kan ook onzin zijn hoor, maar zo voelde het in ieder geval). Brighton heeft een heel fijn station die er ook nog eens mooi uit ziet. Al gauw liepen we gewoon de lange weg af, waarbij we uiteindelijk uit zouden komen bij het strand. Ondertussen hadden we de winkels al gespot, maar we wilde eerst heel graag onze koffer afzetten bij ons hostel/hotel. Gelukkig hadden we die al aardig snel gevonden. (Wij verbleven in Kipps Brighton trouwens). Toen we daar onze spullen afgezet hadden gingen we maar eens opzoek naar het strand. Het was nog vroeg in de ochtend dus zo veel leven was er niet. We waren eindelijk bij de pier aangekomen, die toen nog dicht was, dus liepen wij maar weer terug naar Starbucks om wat drinken te halen en even snel te laten weten aan thuis dat wij nog leefden.

Ik had ondertussen al mijn moed verzameld om in het openbaar te vloggen, wat eigenlijk helemaal niet zo eng en vreemd was als ik dacht dat het was. Al gauw kwamen we bij een Lush waar ik twee heerlijke bath bombs heb gekocht (dat is een standaard ding dat ik doe als ik op pad ben). De review van de Frozen bath bomb kun je nu al vinden op mijn blog! Toen kwamen we in een winkeltje met hele leuke schattige dingetjes (laatste foto) waar je in mijn vlog nog veel meer van kan zien. Op een gegeven moment gingen we toen maar lekker naar de winkels toe, waar we de heerlijkste juice ooit gedronken hebben. We hebben voornamelijk heel veel gelopen, maar dat was prima te doen! In de avond hadden we bij pizza express een pizza gehaald die we uiteindelijk in ons bed hebben opgegeten en toen het donker genoeg was gingen we in het reuzenrad waar we heel de stad zagen vol lichtjes!

Sorry voor de hoeveelheid foto's, maar op zaterdag hebben we zo ontzettend veel gedaan! We werden behoorlijk vroeg wakker en gingen weer naar de Starbucks om een theetje te halen. We hadden in ieder geval als doel nu wel de pier op te gaan! Vol vertrouwen liepen we langs het strand opzoek naar de strandhutjes en The Bandstand. Uiteindelijk hebben we de strandhutjes niet gevonden (we waren heel dicht bij maar hadden het opgegeven, wat mij nog steeds heel erg stoort). We liepen in The Lanes waar we heerlijke cupcakes gegeten hebben, we hebben ons zelf arm gemaakt in Paperchase, we hebben heerlijk gegeten bij Jamie's Italian, we hebben heeeel veel gelopen, zijn uiteindelijk twee keer op de pier geweest en zijn in een photo booth winkel geweest!  Voor een heel goed beeld kun je natuurlijk het best de vlogs bekijken, ik zal de linkjes van de drie vlogs onderaan dit artikel melden zodat je die op je gemak kunt terug kijken als je dat zou willen.

Het was zo ontzettend leuk dat de tijd echt voorbij vloog, maar wij hebben het dan ook wel voor elkaar gekregen om heel veel te doen!

Zondag was de Brighton halve marathon er! Dus alle grote wegen waren afgezet en er waren behoorlijk veel mensen. Wij besloten om eerst een stukje te gaan kijken bij de marathon, want ja hoe vaak zie je dat nou? Ondanks we voor 11 uur uitgecheckt moesten zijn, konden we wel onze spullen daar laten en pas ophalen wanneer wij wilde, wat echt super fijn was! Daarna besloten we al snel om na Brighton College te gaan, omdat het een heel groot gebouw op de kaart was en wij toch wel heel benieuwd waren hoe het er uit zag. Onderweg kwamen we het ene naar het andere leuke straatje tegen, wat we anders nooit tegen gekomen waren. Zo kwamen wij in Blaker Street (de straat met de gekleurde huizen) waar het echt super leuk was. Ook hebben we nog door Queens Park gelopen, een heel groot park met een prachtig meer. Brighton College zag er echt tof uit, alleen ze waren het wel aan het verbouwen. Uit eindelijk belandde we op een van de grootste wegen van Brighton waar inderdaad de marathon gaande was, dus daar hebben we ook nog een heel stuk langs gelopen, want ja we moesten toch wat doen. Uiteindelijk zijn we via het strand terug gelopen naar de pier.

Onderweg gingen we snel nog bij Cloud 9 twee cupcakes halen om op het vliegveld te eten en hebben we weer de heerlijkste juice ooit gedronken. Op een gegeven moment was het echt tijd om naar het station te gaan om de trein weer terug te nemen naar Londen Gatwick. Vanaf daar vlogen we om 17.30 weer terug naar Amsterdam.

Mocht je nog een keer naar Brighton willen kan ik het je zeker aanraden. Ik zou willen dat we er nog wat langer gebleven waren want ik vond het er zo ontzettend leuk, is wel een goed excuus om weer eens terug te gaan! Het beste beeld krijg je toch wel als je mijn vlogs ziet, want dan kan je zelf zien hoe het er allemaal uit ziet. Als jullie willen kan ik bijvoorbeeld nog wel eens een artikel maken met allemaal leuke plekken en winkeltjes!

Ben jij al eens in Brighton geweest?