Tips | Workout

Heey! Ik ben nu al een tijdje bezig met een workout schema en heb ondertussen ook al dingetjes gevonden die mij heel erg geholpen hebben om door te gaan, maar ook gewoon dingen die helpen tijdens de workout. Ik kan nog steeds niet veel doen met mijn schenen en schouder, maar dit gaat tot nu toe wel prima. Laten we maar snel beginnen met mijn 7 tips!

1. Doe het samen met iemand. 
Alles is natuurlijk leuker als je  het samen doet, zeker met een goede vriend of vriendin. Natuurlijk gaat het niet lukken om elke dag alles samen te doen, maar jullie kunnen bijvoorbeeld wel het zelfde schema volgen en dan elkaar motiveren om het te doen. Zo kunnen jullie er ook lekker over praten hoe dood je bent, dat doe ik namelijk met Sophie altijd, haha.


2. Afwisseling
Er is natuurlijk niks aan om keer het zelfde te doen, alleen crunches zijn nog al saai bijvoorbeeld. Daarom zijn er genoeg leuke youtube video's met workouts die je kan doen. Ik ben zelf echt fan van de video's van Blogilates. Oh wat eigenlijk ook heel erg leuk is zijn dansworkouts en maak je geen zorgen je hoeft er niet voor te kunnen dansen, want hé dat kan ik ook niet, haha.

3. Dag rust
Vergeet niet in de week in ieder geval één dag rust te nemen, je lichaam heeft namelijk even tijd nodig om weer bij te komen van al die dingen.


4. Drink water
Je moet natuurlijk goed drinken als je bezig bent met sporten, anders komt het niet goed. Zorg dat je dus lekker genoeg water drinkt tussen de verschillende workouts door. Water is altijd goed voor je en zorgt ervoor dat je weer een beetje puf krijgt voor de volgende oefening.

5. Maak een collage of moodboard met quotes en plaatjes die jouw inspireren.
Ik moet dit eigenlijk nog steeds doen en ik weet dat het ook echt helpt, hang het ergens op waar je de hele tijd tegen aan kijkt. Er zijn zo veel plaatjes waarvan ik denk, ja dat wil ik ook echt kunnen, super tof toch als je dat over een jaar of misschien wel 3 jaar lukt?


6. Maak doelen voor jezelf
Zo is het makkelijker om door te gaan met de workouts, bijvoorbeeld als je per week 4 dagen workouts doet en dat dan 4 weken lang, dat je dan eindelijk die leuke trui of die leuke bikini mag kopen van jezelf. Zo heb je hem ook echt verdient. Ik wil heel graag kunnen wat het meisje hier op de foto doet. Nou voorlopig kan ik nog niet eens een handstand puur en alleen omdat ik te zwak ben in mijn armen, maar hé ik werk er voor!

7. Doe stretches
Dit is misschien nog wel mijn favoriete onderdeel van de hele workout, maar doe stretches. Je lichaam heeft dit nodig zowel voor de workout als daarna. Ook hier zijn weer heel veel variaties in te vinden op YouTube, zo doe je niet twee keer dezelfde op een dag. Je merkt op een gegeven moment dat hoe vaker je de stretches doet, hoe leniger je wordt. Dat is eigenlijk met alle oefeningen, ik doe wel eens een paar dezelfde en ik kan ze nu al veel langer volhouden dan toen ik begon, is toch een ontzettend fijn gevoel eigenlijk!

Oh ja, natuurlijk kunnen we deze ook niet vergeten: Just Do It and Have Fun!

Liefs,
Floor

Reacties

  1. Handige tips! Alleen sport ik juist liever zelf, vind ik toch fijner haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja bij sommige workouts vind ik dat ook fijner! haha

      Verwijderen
  2. Ohh ik moet echt gaan sporten zeg! Echt goed dat je alsnog dingen probeert te doen ondanks je blessure, topper!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten