Back to School | Vroeg opstaan

Na drie weken school merk je toch weer dat vroeg opstaan ellendig is en je met de dag moeier wakker wordt. Jullie kennen het probleem vast wel, je zit 's avonds nog lekker met je vrienden/vriendinnen te appen, vergeet de tijd en voor dat je het weet is het alweer 11 uur geweest. En het leuke is dat het ook weer een paar minuten duurt voordat je daadwerkelijk ligt en zeker voordat je slaapt. En dan voor je het weet is het alweer half 7 en gaat de wekker, tijd om op te staan, je komt dan natuurlijk voor geen meter je bed uit en het liefst gooi je je wekker het raam uit en blijf je lekker liggen. Daarom heb ik een paar tipjes om je bed makkelijker uit te komen, zodat je 's ochtends niet zo hoeft te haasten.



1. Pak je tas en spullen die je nodig hebt voor de volgende dag de avond van te voren.
Zo heb je weer extra tijd om 's ochtend andere dingen te doen en weet je zeker dat je niks in je moeheid vergeet. En dat voorkomt natuurlijk weer stress.

2. Bedenk al wat je aan gaat doen de volgende dag.
Als je in de avond nadenkt over wat je aan gaat doen, bespaart dat 's ochtends veel tijd waardoor je waarschijnlijk iets langer kan blijven liggen, want die minuten die je normaal voor je kast staat te verspillen kun je nu gewoon nog even iets langer slapen. 


3. Ga op tijd naar bed
Dit is waarschijnlijk de enige manier om te zorgen dat je niet uitgeput wakker wordt. Ga gewoon eens lekker op tijd naar bed, je bent echt niet stoerder als je om 11 uur gaat slapen dan lekker om kwart voor 10. En het kan natuurlijk nog vroeger. 

4. Ga meteen je bed uit
Ik weet hoe vreselijk het klinkt, maar als je wekker gegaan is kun je toch maar beter meteen je bed uitgaan. Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik hier behoorlijk slecht in bed, maar ik probeer het toch. Zo bestaat ook niet de kans dat je weer in slaap valt en je alsnog verslaapt. 

5. Ga douchen of doe water op je gezicht.
Wat ik persoonlijk erg lekker vind is om 's ochtend vroeg koud water in mijn gezicht te doen, in het begin is het natuurlijk even vervelend maar uiteindelijk ben je toch een stuk wakkerder geworden en heb je meteen alweer een beetje kleur gekregen op je slaaphoofd.
Natuurlijk kan een lekkere douch ook helpen, zorg er wel voor dat je er niet te lang onder staat.

Dit zijn mijn tips die voor mij wel werken.

Wat zijn dingen die jullie 's ochtends altijd doen?
Liefs,
Floor

Reacties

Populaire berichten